torsdag 9 februari 2017

en fredag å en lördag

I fredags började jag dagen med den här extremt bloggiga frukosten.

 Och tvättade vad som kändes som hundra maskiner.

Vid 13 ringde min mamma och sa"Hej! Jag är utanför ditt hus nu!" Kollade ut genom fönstret och där stod hon<3 Hon hjälpte mig att bära upp all tvätt till lägenheten igen och sen tog vi bussen och tunnelbanan mot universitet.

 Vi skulle till Bergianska trädgården! Men först en fika på gamla orangeriet.

Antar att vi babblade för mycket i vanlig ordning, för väl i entrén till detta enorma växthus insåg vi att det skulle stänga om 30 minuter. Skönt iallafall med en liten paus från februarislasket och minusgraderna (som alltid känns lite kallare här än hemma)

Fotosession på toan innan Bergianska trädgården stängde och vi tog bussen tillbaka till stan igen.
Vid 18 kramade jag mamma hejdå som egentligen var här för att gå på en kurs, och så styrde jag kosan hemåt och åt 5 sojakorvar med bröd till middag. Kan föräta mig på det:/

 Lördag! Jag mötte upp min mamma igen mellan hennes alla seminarium. Hon bjöd mig frukost och trycket över bröstet som jag haft i flera veckor släppte av bara hennes närvaro.

 Och här är jag några timmar senare, kanske lite onykter på 30-kronors öl som sig ju bör en lördagskväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar